איך להתגבר על פרידה?

שתפו:

אורן 25, רעננה שואל:

השבוע עברו שלושה חודשים מאז שחברה שלי עזבה אותי. אני לא מפסיק לחשוב עליה. אפילו נרשמתי לאתר היכרויות כי אני יודע שלא נחזור להיות ביחד, אבל אני לא מתפקד ולא באמת מצליח להתעניין בבחורות אחרות, יש לך איזו שיטה שאני אוכל לשכוח ממנה לתמיד?

 

שלום אורן,

הלוואי שיכולתי לתת לך תרופת קסם שתרפא את ליבך השבור, אבל, כשבאמת אוהבים מישהו הוא אף פעם לא יוצא לגמרי מהראש, סביר להניח שגם כשתתגבר לחלוטין עליה ותהיה לך אהבה חדשה לפעמים יקפצו לך זיכרונות או מחשבות על תקופת הזוגיות שלכם- זה חלק מלהיות אנושי ולא להיות מכונה – אין אצלנו "פירמוט" של התוכנה או כפתור "מחק" שאפשר להשתמש בהם אחרי פרידה, אבל אני מקווה שזה ינחם אותך לדעת שגם אתה בטח קופץ לה מדי פעם במחשבות.

עקרונית על מנת להוריד את כמות המחשבות וההתעסקות עם האקסית שלך מומלץ לעשות כמה פעולות:

1. העלה את רמת האנדורפינים שלך

מדובר בחומרים כימיים שמשתחררים בדם המפחיתים תחושת לחץ פיזי ונפשי ויוצרים תחושת רווחה, רוגע ושיפור מצב הרוח. איך משחררים אנדורפינים?

♥        פעילות גופנית כמו ספורט, שחיה, הליכה וריקוד – מעלה את רמת האנדורפינים בדם, גורם לך להיות יותר שמח ומחובר לגוף שלך ועוזר לך לצאת מהדיכאון.

♥        צחוקים וחיוכים מעלים דרמטית את רמת האנדורפינים בגוף תצפה בקומדיות, לך להופעות סטנדאפ או אפילו לתחייך לצמך חיוכים מזויפים – גם זה יכול לעזור.

♥        מגע פיסי – תפנק את עצמך במסאז טוב. גם חיבוקים יכולים לעשות את העבודה.

♥        אכילת שוקולד משחררת אנדורפינים וגם מעלה את רמת הסרוטונין – מוליך עצבי שגורם להרגשה טובה, אז אל תפחד לנשנש קצת שוקולד בתקופה הקרובה.

2. לא להישאר לבד ולהיפגש עם חברים

ככל שיהיו יותר אנשים סביבך זה ימנע ממך להכנס לדיכאון ולשקוע במחשבות אובססיביות. מחקרים מראים שבילוי עם חברים ולהקיף את עצמך באנשים שאוהבים אותך בתקופה שאחרי הפרידה מזרזים מאד את תקופת "ההחלמה" מהקשר.

3. זמן פנוי הוא האויב הכי גדול אחרי פרידה

המחשבות באות בעיקר בלילה כשנכנסים למיטה לבד אז מומלץ ללכת לישון עייף – אז תשתדל להיות מאד עסוק ולעשות כמה שיותר דברים שאתה אוהב באמת – צלילה, קריאה, בישול, רכיבה על אופניים או כל תחביב אחר שממלא לך את הזמן – בכל מקרה אל תרשה לעצמך להתעפץ בבית לבד עם הפיג'מה או הטרנינג

4. תתנדב

לעזור לאחרים שנמצאים במצוקה כמו ילדים חולים, ניצולי שואה, נכי צה"ל וכולי גם מכניס לפרופורציות, גם מוריד את רמת ההתעסקות העצמית והמחשבות סביב הפרידה וגם נותן הרגשה טובה של עשיית משהו משמעותי למען אחרים

מקווה שהצעדים האילו יעזרו לך להתגבר ולפנות מקום בלב שלך לאהבה חדשה.

רק אהבה

לי

מה היה פה

איך אני יכולה לעזור?​

בשיחה קצרה ללא תשלום, אוכל להבין איפה אתם עומדים ומה אוכל לעשות בשבילכם. אז דברו איתי עוד היום!

אוהבים הפתעות?
מעולה! כי אני אוהבת להפתיע.
בואו לקבל את ההפתעה הראשונה שלכם
בסדרת "הטיפים השווים" בכל מה שנוגע להכרויות, דייטים וזוגיות
תכניסו פרטים ובואו נתחיל...