וואלה! חדשות 2011

שתפו:

מדריכת הדייטים שתציל אתכם מעצמכם

מאת: עידן אבני, מערכת וואלה! חדשות
יום שבת, 29 בינואר 2011, 6:25

עעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע

אחרי עשרות דייטים כושלים ומערכות יחסים שלא הובילו לדבר מלבד מפח נפש, יצא עידן אבני, רווק בן 35, לעוד דייט. הפעם עם דייטולוגית שאמורה לעזור לו להגיע אל מחוז חפצו, מתחת לחופה

האישה שתעזור לכם להפסיק לטעות ולהתחיל לאהוב. לי תום-דותן (צילום: אורי לנץ)
גגגגגגגגגגגגגגגג
אני בן 35, ורווק. בנסיון להיחלץ ממעגל הפגישות, עיוורות יותר או פחות, החלטתי לפנות לייעוץ מקצועי של לי תום-דותן,  דייטולוגית. קבענו להיפגש בבית קפה, מה שהוגדר על ידה כטעות מספר אחת.
"המטרה היא לשבור שגרה", היא מסבירה "בית הקפה והפאב נתפסים כמקומות שכבר נכשלנו בהם.
צריך מקומות שעושים אותך שמח".

תום-דותן הקימה את העסק שבאמתחתה תואר ראשון בעבודה סוציאלית ובפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכלוגיה, מדע המדינה ומשפטים. את העסק, היא מספרת, היא הקימה אחרי שעזרה לחברים להתגבר על קשיי דייטים. הרעיון הגיע אחרי שעזרה לחבר אחר, שלדבריו יצא ל-200 דייטים כושלים, והיא בתגובה הציעה לו לנסות ולקבל על זה החזרי מס. אחרי שהם גמרו לצחוק, היא הבינה שיש לה משהו ביד, הם פיתחו יחד מודל והתחילו לעזור לחברים.

מכאן הדרך לסדנאות וטיפולים אישיים היתה קצרה. "אני מלמדת לשאול שאלות, לצאת לדייט ולהבין שהמטרה היא להכיר את הצד השני ולא להיות עסוק בלנסות למכור את עצמך". נשמע פשוט, אבל עבור רבים מאיתנו הרווקים והרווקות, בדרך אל מערכת היחסים הנכספת יש מכשולים רבים.
"לא מדובר בגברים מכוערים ומחוצ'קנים", מנסה תום-דותן לשבור את הסטיגמה, "מדובר בחברה שמבינים שיש להם בעיה, כשהם מתקשרים הם כבר משלימים איתה".
מסתבר, שרוב הלקוחות הן דווקא אנשים מעל גיל שלושים, שעברו את גיל האוניברסיטה ומעגל ההכרויות שלהן מוגבל למקום העבודה והם מתקשים להתחיל עם בני המין השני במקומות הבילוי או ברחוב.
"בין הלקוחות שלי יש דוגמניות, שחקנים, עורכי דין ואנשי היי טק".
תום-דותן מלמדת אותם איך מנצלים את היום כדי להתחיל עם הצד השני, וכמובן גם את הלילה. איפה קובעים את הפגישה הראשונה ומה לא עושים אחריה. כשצריך היא לוקחת את הלקוחות לסייטלינג ולפעמים יוצאת איתם לשטח, כדי לעקוב מקרוב אחר ההתנהגות שלהם. לפעמים היא גם מפגישה בין לקוחות שלה, כדי שידווחו לה על ההתנהגות של הצד השני.
"אני לא שדכנית", היא מסבירה מייד, "בהתחלה גם הייתי צריכה להסביר שאני לא סרוגייט. עכשיו כולם יודעים שיש כזה דבר מאמנים למציאת זוגיות, אני פשוט מדברת על התכלס".
לחץ, היא אומרת, הוא אחת הבעיות הנפוצות. כך למשל, אחד מלקוחותיה הוא איש אמיד שיצא עם בחורה ואחרי הדייט הראשון קנה לה נעלי בית יקרות ושלח אותן למקום העבודה שלה כשלפתק שצורף להן הופיע הכיתוב: "שתרגישי אצלי תמיד בבית". המחווה שלו הכניסה אותה ללחץ, והוא לא זכה לראות אותה שוב.
כמה עצות מועילות
מעבר לשבירת שיגרה, פשוט צריך להתחיל.
"צריך להתחיל עם מישהי. מה יקרה היא תגיד לא, הרי זה הפחד לאבד משהו שגם ככה לא היה לך.
אם כבר הגעתם לדייט "בפגישה הראשונה תעשו משהו ששניכם אוהבים.
אם אתם לא אוהבים את המושג דייט תחשבו על פגישה שתהיה שונה לגמרי ולא תדמה לדייט. כמו קניות משותפות בסופר או הליכה משותפת".

מה היה פה

איך אני יכולה לעזור?​

בשיחה קצרה ללא תשלום, אוכל להבין איפה אתם עומדים ומה אוכל לעשות בשבילכם. אז דברו איתי עוד היום!

אוהבים הפתעות?
מעולה! כי אני אוהבת להפתיע.
בואו לקבל את ההפתעה הראשונה שלכם
בסדרת "הטיפים השווים" בכל מה שנוגע להכרויות, דייטים וזוגיות
תכניסו פרטים ובואו נתחיל...