אהבה: החוק הראשון

שתפו:

יש שאומרים שלאהבה אין חוקים ובכל זאת הייתי רוצה להציג בפניכם כלל שיכול לעזור לכם לשפר את חיי האהבה שלכם:

"ככל שישקיעו בך יותר כך יאהבו אותך יותר"

אני מניחה שהמשפט הזה צריך הסבר. כי הוא נוגד את מה שלמדנו מגיל קטן מאימא, אבא, סבא סבתא, גננות ומורים – ככל שנעשה, ככל שנשקיע, ככל שנציית ונהיה "ילדים טובים" ככה יאהבו אותנו יותר וירצו אותנו יותר.

אז אני כאן כדי לנפץ את המיתוס.

הרבה אנשים חושבים שכדי להשיג אהבה הם צריכים להשקיע מעל ומעבר, לתת כמה שיותר.

"ככל שאני אתן יותר, ככה ירצו אותי יותר" הוא משפט שגוי ששמעתי יותר מפעם אחת מגברים ומנשים כאחד. אנשים מאמינים שאהבה אפשר "לקנות" על ידי מאמצים. שאם אתם – תנקו/תשטפו/תסיעו/תקנו/תבשלו/תזמינו וכו' ככה הצד השני יראה הוא בעצם לא יכול בלעדיכם ואתם אהבת חייהם…

לא סתם הדימוי של מישהו כזה שנותן מהר מדי יותר מדי הוא " מזיע ומסריח ממאמץ" – וזה פשוט לא סקסי.

מתכנתים אותנו מגיל קטן לתת ולהשקיע לכאורה כדי לקבל אהבה בתמורה. אבל המציאות היא אחרת. אהבה תבוא אלינו אם נאפשר לאחרים להשקיע בנו. מחקרים שמומנו על ידי חברות פרסום ושיווק גילו שנאמנות ואהבה למוצר גדלים יותר ככל הלקוח משקיע במוצר ולא ככל החברה משקיעה בלקוח.

תסמונת הפראייר

הנה ההסבר הפסיכולוגי – זה נקרא "תסמונת הפראייר". ברגע שאתה משקיע במשהו הרצון שלך לאהוב אותו גדל.

סוד ידוע של אנשי מכירות הוא לבקש מהלקוח טובה – אפילו אם זה רק כוס מים. ברגע שמישהו השקיע בי, אפילו בצורה המינימאלית ביותר האינטרס שלו לחבב אותי גדל, אף אחד לא רוצה לצאת "פראייר" ולהשקיע במישהו שלא שווה את ההשקעה. לכן חברות מבקשות מכם הלקוחות לאסוף מכסים, לצייר ציורים, לשלוח פקקים, להצטלם לסרטונים וכו' ברגע שאתם עושים משהו עבורם באופן תת הכרתי אתם מחבבים אותם יתר ורמת הנאמנות שלכם לחברה עולה.

מחקרים נוספים בתחום גילו שכל שהמחיר של מוצר עולה יותר ככה אנשים נוטים לדווח על שביעות הרצון שלהם מהקנייה – גם במקרים של מוצרים זהים שרק תומחרו אחרת!!

אז מה אפשר להסיק מכאן על אהבה?

בכל פעם שאתם לא מאפשרים לצד האחר לעשות משהו עבורכם אתם בעצם מסרסים אותם מלאהוב אתכם. כל "שבי שבי" או "אין צורך" או "זה בסדר אני אסתדר לבד" שהוכנסו לנו לווריד (גם אם לא באנו מפולניה) מרחיקים מאיתנו את האהבה. אני ממש לא מעודדת פה אנשים להפוך לנצלנים. אבל אני מעודדת אתכם לאפשר לצד השני לתת לכם בלי להרגיש חוסר נעימות.

תנו לי להבהיר – חשוב מאד להשקיע במערכת יחסים!! אהבה היא משהו דו סטרי ואם אתם לא תעשו כלום עבור בני זוגכם סביר להניח שמפלס האהבה שלכם ירד ותמצאו את עצמכם במערכת יחסים בלתי מספקת בה אתם לא באמת מאוהבים בצד השני שרק משקיע ונותן לכם. הדדיות היא שם המשחק!!

מה היה פה

איך אני יכולה לעזור?​

בשיחה קצרה ללא תשלום, אוכל להבין איפה אתם עומדים ומה אוכל לעשות בשבילכם. אז דברו איתי עוד היום!

אוהבים הפתעות?
מעולה! כי אני אוהבת להפתיע.
בואו לקבל את ההפתעה הראשונה שלכם
בסדרת "הטיפים השווים" בכל מה שנוגע להכרויות, דייטים וזוגיות
תכניסו פרטים ובואו נתחיל...